Bytte, returer og reklamasjoner

Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist på nye og ubrukte produkter fra og med den dagen du har mottatt din leveranse. Når du returnerer tar vi ingen returavgift, men du betaler selv returporto i henhold til postens prislister. Bruk gjerne kartongen som produktene kom i til returen. Har du ikke lenger kartongen går det naturligvis like bra å returnere i noen annen form for emballasje. Viktigere er det at du pakker produktene skikkelig og at følgebrevet eller annen informasjon der ordrenummer og kundeopplysninger tydelig fremgår medfølger. Har vi ikke denne informasjonen kan vi ikke se at returen kommer fra deg.

Lovfestet angrerett gjelder ikke for varer som har blitt bestilt med personlig preg som for eksempel trykk, gravering, foliering, montering osv. Vi tilbakebetaler, via Klarna, dine innbetalinger, eksklusive dine utlegg for returporto, innen 14 dager, forutsatt at du hever hele ordren og at varene omfattes av den lovfestede angrefristen.
Ingen kjøp er avsluttet før du har fått og godkjent dine varer. Du skal være helt fornøyd, eller får du pengene tilbake.

Retur adresse:
Calligraphen International AB
c/o JustNu
Kardanvägen 25
461 38 Trollhättan, Sverige

Utvidet Angrefrist

Calligraphen tilbyr til og med returrett for varer som ikke omfattes av den lovfestede angrefristen. Du kan derfor også returnere varer som er personlig tilpasset for deg med personlig trykk og gravering. Ved returer i henhold til den utvidede angrefristen, betaler vi tilbake verdien på den eller de varene du har returnert til oss, via Klarna. Kostnader for returfrakt, faktura eller ekspedisjonsgebyr debiteres deg som kunde.

Delretur

Velger du bare å returnere en del av din ordre, betaler vi tilbake verdien på den eller de varer som du har returnert. Kostnader for returfrakt, faktura eller ekspedisjonsgebyr debiteres deg som kunde. Dette gjelder både varer som har lovfestet angrefrist, samt den utvidede angrefristen.

Retur adresse:
Calligraphen International AB
c/o JustNu
Kardanvägen 25
461 38 Trollhättan, Sverige

Retur ved betaling med faktura

Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du flytter fakturaens forfallsdatum framover. Dette gjør du enkelt på klarna.se.
Når vi har mottatt returen krediteres beløpet for den/de produktene du har returnert. Vi sender ikke ut en ny faktura med korrigert beløp, du skal selv endre beløpet og betaler inn resterende beløp på aktuelt OCR-nummer. Det er viktig at betaler inn resterende beløp først etter at du har mottatt en e-mail fra oss der vi bekrefter din retur. Er ordren allerede betalt, kontakter Klarna deg for tilbakebetaling innen 14 dager.

Handler du som firma og har returnert varer, skal du betale din faktura som vanlig. Når vi har mottatt returen, sender Klarna deg en kreditnota. Kreditnotaen kan du bruke enten via betal fil eller informere Klarna hvilken faktura den skal regnes mot.

Angrefristen gjelder ikke defekt eller skadet vare. Er produktet defekt eller skadet er du isteden velkommen med din reklamasjon.

Hvor lang angrefrist har jeg?

Du har 14 dagers angrefrist på nye og ubrukte produkter fra den dagen du har mottatt din leveranse. Angrefristen gjelder ikke defekte eller skadede varer, da dette isteden blir en reklamasjon.

Koster det noe å returnere?

Vi beregner oss ingen returavgift når du returnerer varer, men du må selv betale returfrakten i henhold til Postens prislister for porto.

Hvordan gjør jeg når jeg skal returnere varer?

Bruk gjerne samme kartongen som produktene kom i til returen. Har du ikke tatt vare på kartongen, kan du naturligvis bruke annen egnet emballasje. Viktigst er det at det pakkes skikkelig og at følgebrev eller annen informasjon der ordrenummer og kundeopplysninger medfølger. Har vi ikke denne informasjonen kan vi ikke se at returen kommer fra deg. Merk at vi ikke aksepterer returer sendt med andre befraktere enn Posten.

Hva hender med fakturaen/betalingen når jeg returnerer varer?

Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du flytter fakturaens forfallsdato framover. Dette gjøres enkelt på klarna.se.

Når vi har mottatt returen krediteres beløpet for den/de produktene du har returnert. Vi sender ikke ut en ny faktura med korrigert beløp, du skal selv endre beløpet og betaler inn resterende beløp på aktuelt OCR-nummer. Det er viktig at betaler inn resterende beløp først etter at du har mottatt en e-mail fra oss der vi bekrefter din retur. Er ordren allerede betalt, kontakter Klarna deg for tilbakebetaling innen 14 dager.

Handler du som firma og har returnert varer, skal du betale din faktura som vanlig. Når vi har mottatt returen, sender Klarna deg en kreditnota. Kreditnotaen kan du bruke enten via betal fil eller informere Klarna hvilken faktura den skal regnes mot.

Bytte rett

Fyll i returpakkseddelen (vedlagt i din pakke) hva du returnerer og om ønskelig hvilke varer du ønsker å bytte til. Varen du returnerer skal være godt innpakket for å unngå skader og den får ikke være brukt eller skitten.

Merk at du er ansvarlig for returforsendelsen til den har ankommet oss. Vi anbefaler at du bruker Postens pakkeservice, slik at pakken er søkbar. Vi erstatter ikke returer som ikke kommer frem til oss.

Returer kan ikke sendes som postoppkrav.

Ikke hentet brev eller pakke

For pakker som ikke hentes, debiteres kostnadene for returfrakten, pakke og ekspedisjonsavgift – for tiden 149 kroner.

OBS! pakken må hentes på utleveringssted innen 2 uker, ellers returneres pakken, i henhold til Postens nye regler.


Generelt ved retur (angrefrist, returrett, bytte rett eller reklamasjon)

Fyll i returpakkseddelen (vedlagt i din pakke) hva du returnerer og om ønskelig hvilke varer du ønsker å bytte til. Varen du returnerer skal være godt innpakket for å unngå skader og den får ikke være brukt eller skitten.
Merk at du er ansvarlig for returforsendelsen til den har ankommet oss. Vi anbefaler at du bruker Postens pakkeservice, slik at pakken søkbar. Vi erstatter ikke returer som ikke kommer frem til oss. Returer kan ikke sendes som postoppkrav.

Hvordan gjør jeg når jeg reklamerer?

Kontroller at leveransen er korrekt – om ikke, kontakt oss på vår kundeservice via e-mail eller telefon, så hjelper vi deg!

Har du fått en defekt/feilaktig vare, sender vi deg en returpakkseddel slik at du kostnadsfritt kan returnere den defekte/feilaktige varen til oss. Vi sender deg en ny vare gratis, forutsatt at den finnes tilgjengelig. Om vi ikke kan erstatte med en ny vare, tilbakebetaler vi deg når vi har mottatt den defekte varen. En tilbakebetaling gjøres normalt innen 14 dager. Det er viktig at du vedlegger informasjonsteksten som følger med din returpakkseddel, slik at vi kan se at reklamasjonen kommer fra deg.

Reklamasjon

Har du fått en defekt/feilaktig/skadet/savnet produkt kontakter du vår kundeservice pr. e-mail kundservice@calligraphen.se eller telefon 64 86 39 40. Har du fått en defekt/feilaktig/skadet produkt sender vi deg en returpakkseddel slik at du kostnadsfritt kan returnere varen til oss. Vi sender deg en ny vare gratis, forutsatt at den finnes tilgjengelig. Om vi ikke kan erstatte med en ny vare, tilbakebetaler vi deg når vi har mottatt den defekte varen. En tilbakebetaling gjøres normalt innen 14 dager. Det er viktig at du vedlegger informasjonsteksten som følger med din returpakkseddel, slik at vi kan se at reklamasjonen kommer fra deg

Vi følger alltid Norsk Forbrukerråd og Kjøpslovens anbefalinger.

Ved en eventuell forsinkelse har du som kunde rett ti å heve kjøpet uten ekstra kostnader, dersom du ikke godkjenner en ny leveransetid. Om Calligraphen er skyld i returen, betaler vi naturligvis returfrakten. Kontakt vår kundetjeneste så sender de en adresselapp.

Ved feil på varen, ta kontakt med Calligraphen Sverige på +46 8-66 56 801.

Er pakken skadet, skriv en skademelding direkte på utleveringsstedet om du oppdager feilen når du henter pakken. Oppdager du feilen senere så ring Calligraphen Sverige på +46 8-66 56 801.


Retur adresse:

Calligraphen International AB
c/o JustNu
Kardanvägen 25
461 38 Trollhättan, Sverige